נהיגה תחת השפעת אלכוהול

נהיגה תחת השפעת אלכוהול

נהיגה תחת השפעת אלכוהול – סכנות

הקמפיין 'אם שותים לא נוהגים' נחשב לסיפור הצלחה, אבל גם כך יש לא מעט מקרים שבהם ישראלים נתפסים נוהגים כשבדמם אלכוהול מעל למותר. במצב כזה ישנה הבחנה חשובה בין שתי עבירות: נהיגה תחת השפעת אלכוהול ונהיגה בשכרות, כשהעבירה השנייה היא החמורה יותר. עורכי דין מקצועיים בתחום התעבורה יכולים להמיר אישום בנהיגה בשכרות לעבירה הקלה יותר וכך לשפר במידה ניכרת את המצב של הלקוח או הלקוחה שלהם. דיני תעבורה הוא אחד מתחומי המומחיות העיקריים של משרד עורכי דין חנה דוד.

הבדלים בין נהיגה תחת השפעת אלכוהול לבין נהיגה בשכרות

כיוון שישנו הבדל משמעותי בין נהיגה בשכרות לבין נהיגה תחת השפעת אלכוהול בדרגת חומרת העבירה ובהתאם גם בענישה עליה, כדאי לדעת כמה דברים בנושא. על נהיגה בשכרות, בית דין לענייני תעבורה מחויב לשלול את הרישיון לפרק זמן של שנתיים או יותר. במקרה של נהיגה תחת השפעה, ניתן להסתפק גם ב-3 חודשי שלילה. נהיגה בשכרות עלולה להוביל גם למאסר בפועל, ובפרט אם מדובר בהרשעה שאינה הראשונה של אותו נהג. כדי להוכיח נהיגה תחת השפעת אלכוהול, המשטרה רשאית להציג בפני בית המשפט את טופס בדיקת המאפיינים (שכולל תשאול ראשוני, התרשמות של השוטר מהריח שנודף מהנהג, מההתנהגות שלו וכו', וכן מבחני קואורדינציה שונים). הרשעה בנהיגה בשכרות מבוססת על בדיקת ינשוף או בדיקת דם. עורכי דין מיומנים שמוצאים ליקויים באופן ביצוע הבדיקה, מובילים למעשה לאפשרות להרשעה "רק" על נהיגה תחת השפעה ולא בשכרות. נהגים חדשים חייבים לעבור תיאוריה וטסט ואף מכון רפואי אם עברו עבירת שכרות. נהיגה תחת השפעת אלכוהול – מעדנת את מצבם.

מחויבות מוחלטת וזמינות גבוהה לכל לקוח

עורכת הדין חנה דוד מטפלת במקרים של נהיגה תחת השפעת אלכוהול מתוך מחויבות מלאה ללקוחותיה, ולא פחות חשוב – ניסיון נרחב. למעשה, עוה"ד דוד מכירה היטב גם את בתי הדין לתעבורה וגם את עבודת המשטרה, שכן היא שימשה כתובעת משטרתית במשך מספר שנים ועוד קודם לכן כחוקרת ומפעילת ינשוף. השילוב של הרצינות, המחויבות, הבקיאות והזמינות מבטיח שירות בסטנדרטים גבוהים במיוחד.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול

נהיגה בהשפעת אלכוהול

אלכוהול הוא חלק בלתי נפרד מבילויים רבים, גם באירועים משפחתיים מוגשים במקרים רבים משקאות משכרים. השילוב בין אלכוהול לנהיגה הוא מסוכן במיוחד ולכן גם החוק, גם המשטרה, וגם בתי המשפט מתייחסים אל מקרים של נהיגה בהשפעת אלכוהול בחומרה רבה. ההמלצה החשובה ביותר היא באופן טבעי 'אם שותים לא נוהגים', אבל אם כן שתיתם, נהגתם ונתפסתם, רצוי למזער את הנזק בעזרת עו"ד מנוסה ומיומן בענייני תעבורה.

מידע חשוב על נהיגה בהשפעת אלכוהול

עבור אוכלוסיות מיוחדות הכוללות בתוכן נהגים חדשים, נהגים צעירים עד גיל 24 ונהגי כלי רכב מסחריים או ציבוריים, רף השכרות חמור הרבה יותר. כבר מ-50 מק"ג אלכוהול בליטר בבדיקת נשיפה, או 10 מ"ג ב-100 מ"ל בבדיקת דם (לעומת 240 מק"ג / 50 מ"ל באוכלוסייה ה"רגילה"). סוג העבירה גם הוא משנה. כשנהג מורשע בנהיגה בשכרות, בית המשפט מחויב לשלול לו את הרישיון לשנתיים לפחות. כמו כן, ניתן לפסוק עד 2 שנות מאסר בפועל על עבירה זו. לעומת זאת, על העבירה נהיגה בהשפעת אלכוהול, רף הענישה נמוך יותר. קצין משטרה רשאי לשלול רישיון עוד לפני העמדה לדין בעקבות נהיגה בשכרות, לפרק זמן של 30 ימים, מעורבות בתאונה עם נפגעים מובילה לפסילה לתקופה ארוכה יותר. עבור נהג שנתפס פעם שנייה כשהוא נוהג בשכרות, הסיכוי למאסר בפועל גבוה יותר מאשר לנהג אשר נתפס על נהיגה בשכרות או תחת השפעת אלכוהול בפעם הראשונה.

ייעוץ משפטי מתאים – כדי להימנע מהסתבכות קשה

נהיגה בהשפעת אלכוהול עלולה להוביל לעונשים קשים. חשוב מאוד לשתף פעולה עם המשטרה במהלך בדיקת השכרות, מפני שסירוב בשלב זה בדרך כלל רק מחמיר את המצב. לאחר מכן, יש לפנות מיד לעו"ד תעבורה, כמו עו"ד חנה דוד אשר עומדת בראשו של משרד עורכי דין עצמאי המתמחה בתחום זה, אמונה על איתור ליקויים בהפעלת הינשוף או בביצוע בדיקת דם. עורכת הדין חנה דוד משתמשת בניסיונה הרחב ובבקיאותה בחוק על מנת לנקוט בצעדים המסייעים למי שנחשד או מואשם בנהיגה תחת השפעה או בשכרות.

נהיגה בהשפעת אלכוהול

Scroll to Top