שימוע לפני הגשת כתב אישום

שימוע לפני הגשת כתב אישום – דגשים

שימוע לפני הגשת כתב אישום הינו הליך חשוב ורצוי לעבור אותו בצורה נכונה. הוא נועד, בין היתר לבסס אשמת החשוד. לתוצאותיו יש משקל בהחלטה על הגשת כתב אישום או הימנעות מכך. מומלץ לקבל ייעוץ לקראתו מאת עורך דין תעבורה ו/או פלילי מומחה. חנה דוד – עו"ד תעבורה ופלילי עוסקת בתחום וניתן לקבל ממנה מידע רב.

שימוע לפני הגשת כתב אישום – הליך מורכב

שימוע לפני הגשת כתב אישום הינו הליך מורכב בבחינת שני הצדדים. נציגי המשטרה/הפרקליטות רוצים לשמוע את גרסתו ועדותו של החשוד על מנת לקבל החלטה סופית על ניהול התיק העתידי. החשוד, מצידו, אמור להגן על עצמו. ייעוץ של עורך דין בשלב זה הוא אחד הזכויות הבסיסיות המוקנות לו מטעם החוק. עורך הדין יתדרך אותו לגבי התנהגותו מול חוקריו. הוא אמור להתנהל בטבעיות ובנימוס, לא להתלהם ולעורר פרובוקציות מיותרות. הדבר חשוב, במיוחד, כאשר אין ללקוח את הידע והניסיון במעמדים אלו.  לעיתים הוא עבר עבירות קלות בגלל חוסר הכרת החוק היטב, עקב מצב כלכלי קשה, לאחר שפותה לעבור עבירות על ידי עבריינים ובמקרים נוספים. הוא יקבל הסבר לגבי מה שמותר ומה אסור לו, בתכלית האיסור. בנסיבות מסוימות הוא יקבל ייעוץ גם לשמור על זכות השתיקה.

משימות נוספות וייצוג בבית משפט

לעורך דין משימות נוספות היכולות לסייע ללקוח. כך במקרה והתיק עדיין תלוי ועומד, הוא יכול לברר מה קורה עימו, ולחילופין, לבקש את סגירתו ומחיקת הרישום הפלילי. במידה והתיק יגיע לבית משפט הוא ישתמש בכל כישוריו ויכולותיו כדי להגן עליו. המטרה היא לנסות לזכותו מהעבירות המיוחסות לו או, לכל הפחות, להפחית את העונש מהעונש המרבי הקבוע בחוק.

שירות ממשרד בעל מוניטין

חנה דוד – עו"ד תעבורה ופלילי עוסקת בתחום ומומלץ לקבל ממנה שירות מקצועי עם יחס אישי. הוא מקיף וכולל ייעוץ סבלני, טיפול יעיל וממוקד, מחירים נוחים ועוד. היא בעלת ידע רב וניסיון עשיר המגיעים מעיסוק בנושא במסגרת המשטרה, מהשתלמויות, ממתן שירותים מעולים ללקוחות רבים לאורך שנים וכדומה. היא תשמח לשרת לקוחות נוספים.

שימוע לפני הגשת כתב אישום

Scroll to Top
× צריכים עזרה?