נהיגה ללא רישיון נהיגה

נהיגה ללא רישיון נהיגה

נהיגה ללא רישיון נהיגה – עו"ד חנה דוד

כשאנו עולים על הכביש בין אם כנהגים או בתור הולכי רגל, הציפייה שלנו היא שכל הנהגים האחרים יהיו מיומנים וידעו כיצד להתנהג בכביש. הבסיס לכך הוא כמובן רישיון נהיגה תקף, ועל כן נהיגה בלי רישיון כזה נחשבת לעבירת תעבורה חמורה. גם התרת נהיגה ללא רישיון נהיגה – כלומר מצב בו בעל רכב מכל סוג שהוא מאפשר לאדם אחר להשתמש בו למרות שהוא יודע שאין לו רישיון רלוונטי – היא עבירה, שעלולה להסתיים במאסר של עד 3 שנים.

המצבים השונים של נהיגה ללא רישיון נהיגה

אי חידוש הרישיון בזמן, מקרה שנחשב להכי פחות חמור, אם כי עדיין מהווה עבירה. בדרך כלל, אם חלף פרק זמן של עד חצי שנה מהמועד שבו האדם היה אמור לחדש את הרישיון, העונש יהיה קנס כספי. אם חלף פרק זמן ארוך יותר, התוצאה עלולה להיות זימון לבית משפט. נהיגה בכלי רכב עם רישיון לא מתאים, כמו למשל נהיגה באופנוע כאשר ברשות האדם נמצא רק רישיון נהיגה לרכב רגיל, גם היא עבירת תעבורה. עונשים אפשריים הם פסילת הרישיון הקיים, פסילה על תנאי וקנס כספי. העבירה החמורה ביותר ברשימה היא נהיגה ללא רישיון נהיגה של נהג אשר מעולם לא קיבל רישיון נהיגה. עבירה מסוג זה עלולה להוביל גם לעונש מאסר בפועל, כמו כן יוטלו עונשים של שלילת רישיון עתידי, מאסר על תנאי, פסילה על תנאי וקנס. עבירה השקולה לנהיגה ללא רישיון היא נהיגה עם רישיון פסול, אם כי בית המשפט עלול להחמיר אף יותר עקב הפרת הצו השיפוטי והפסילה עלולה להיות ארוכה יותר.

לא לוותר על סיוע משפטי

בנוסף לכל העונשים האפשריים שהוזכרו, נהיגה ללא רישיון נהיגה כרוכה גם באיבוד נקודות, כך שהתוצאה עלולה להיות גם צורך במעבר קורס נהיגה מונעת. דיני תעבורה הם תחום המומחיות העיקרי של עורכת הדין חנה דוד, שעוד לפני שהפכה לעורכת דין והקימה משרד עצמאי מצליח, שירתה שנים רבות במשטרה, כך שהיא מכירה היטב גם את הצד המשטרתי של האכיפה.

נהיגה ללא רישיון נהיגה

נהיגה ללא רישיון נהיגה – עבירה

נהיגה ללא רישיון נהיגה נחשבת לעבירה חמורה בגלל שהיא מסכנת את הנהג ונוסעיו ומשתמשי דרך אחרים. מדובר על מצבים בהם הנהג כלל לא למד נהיגה .רשויות האכיפה והשפיטה מטילות עונשים כבדים במקרים אלו. עורך דין תעבורה יכול לסייע רבות לחשודים בעבירות. חנה דוד – עו"ד תעבורה ופלילי עוסקת בתחום וניתן לקבל ממנה מידע חשוב.

נהיגה ללא רישיון נהיגה – סכנה לעבירות עם נפגעים

נהיגה ללא רישיון נהיגה עלולה לסכן משתמשי דרך. המקרה הנפוץ הינו בגלל חוסר מיומנות של הנהג שלא עבר הכשרה מתאימה וקיבל רישיון. בסיטואציה  כזאת הוא, לרוב, אינו מכיר את חוקי התנועה והתמרורים, לא יודע לשלוט ברכב, לא הודרך כמו שצריך ולא נבחן והצליח במבחן מסכם. מקרה אחר הוא כאשר הוא בפסילה מנהלית בגלל שעבר עבירה חמורה או מספר עבירות כאלו. מטרתה היא מניעתו המיידית מנהיגה. הפסילה יכולה להתבצע על ידי קצין משטרה, משרד הרישוי ובתי משפט. פסילה אחרת יכולה להגיע גם על רקע גיל ומצב בריאותי. עבירה אחרת היא כאשר הרישיון אינו בתוקף ולא חודש מסיבות שונות. היא פחות חמורה ונובעת לרוב מאי תשלום אגרת רישיון נהיגה, קנסות, עקב רשלנות וכיוצא בזה.

עונשים נגזרים

העונשים נגזרים מחומרת העבירות. אדם הנוהג מבלי שרכש מעולם רישיון נהיגה יכול לקבל עונש של עד שנתיים מאסר בנוסף לעונשים אחרים. עונשים אחרים הינם קלים יותר ועל החשוד יכולים להיגזר מאסר על תנאי ופסילת רישיון לתקופות שונות. עורך דין יכול ללוות כל חשוד בהתנהלות מול המשטרה וכמובן, בבתי המשפט לתעבורה. הוא יכול לטעון לטובתו ולנסות להקל בעונשים שיקבל.

שירות מעורכת דין מיומנת

חנה דוד – עו"ד תעבורה ופלילי עוסקת בתחום ומומלץ לקבל ממנה שירות מקצועי המלווה ביחס אישי. הוא מקיף וכולל ייעוץ סבלני, הקשבה ואמפטיה, תמיכה נפשית, טיפול יעיל, מחירים נוחים ועוד. היא בעלת ידע רב וניסיון עשיר המגיעים מעיסוק בנושא במסגרת עבודתה במשטרה, מהשתלמויות, ממתן שירותים איכותיים ללקוחות רבים לאורך זמן ועוד. היא תשרת בשמחה לקוחות נוספים.

אי ציות לשוטר

אי ציות לשוטר הינה עבירת תנועה חמורה הכרוכה בזימון חובה למשפט. בנוסף, היא גוררת 6 נקודות חובה הענישה החמורה נובעת מהסיבה כי מדובר בהתנהגות מזלזלת במערכת האכיפה ,החוק והמשפט. מומלץ לערב עורך דין מהתחום היכול לסייע בניהול התיק מול הרשויות. חנה דוד – עו"ד תעבורה ופלילי עוסקת בתחום וניתן לקבל ממנה מידע חשוב.

אי ציות לשוטר – מסוכנת למשתמשי הדרך

אי ציות לשוטר הינה עבירה המסכנת את הנהג עצמו, נוסעים ברכב ויתר משתמשי הדרך. שוטר יכול להנחות נהגים בנסיבות שונות כולל במקרים בהם הנחיותיו מנוגדות לתמרורים קיימים. הסיבה היא כי הוא נוהג כך בשל אירועים שונים שאינם צפויים כמו תאונות דרכים, בורות על האספלט, חומר שמנוני על הכביש ועוד. קיימים סימנים שונים שהוא מסמן לטובת עצירה, התקדמות, פנייה מנתיב ועוד. חלק מהסימנים נעשים בעזרת הידיים ואחרים באמצעות פנסים ואמצעי תאורה אחרים. צריך לציין כי לעיתים מדובר על הוראה מסוכנת לכאורה שהשוטר אינה מודע לה, המסכנת משתמשי דרך אחרים. כאן אין חובה לציית להוראות. הציות הינו חובה אך ורק לשוטר במדים או המציג תעודה מתאימה. העונשים הנגזרים על הנאשמים שאשמתם הוכחה במשפט משתנים בהתאם לחומרת העבירות. העונשים המקובלים הם קנס כספי ופסילת רישיון. במקרים חמורים עם עבירות בוטות של התעלמות מהנחייה של שוטר או בריחה ממנו העונש צפוי להיות מאסר על תנאי או מאסר בפועל.

ייצוג על ידי עורך דין

ייצוג משפטי של עורך דין תעבורה יכול לסייע רבות מאחר והוא מכיר היטב את החוקים, את דרך התנהלות המשטרה ועוד. הוא יכול טעון טענות שונות ובכלל זה, שהוראות השוטר לא היו ברורות, שלא הבין אותן, שהן היו מסוכנות לו ולמשתמשי דרך אחרים ועוד.

שירות מעולה

חנה דוד – עו"ד תעבורה ופלילי עוסקת בתחום ומומלץ לקבל ממנה שירות מקצועי עם יחס אישי. הוא מקיף וכולל ייעוץ וליווי ככל הנדרש, הקשבה לצרכים, טיפול יעיל וממוקד, מחירים נוחים ועוד. היא בעלת ידע רב וניסיון עשיר המגיעים מעיסוק בנושא במסגרת עבודתה במשטרה, מהשתלמויות, ממתן שירותים מוצלחים ללקוחות רבים לאורך שנים ועוד. היא תשמח להעמיד יכולותיה המוכחות לטובת אנשים נוספים.

Scroll to Top
× צריכים עזרה?